The Good Show

The Good Show


Konceptet The Good Show är sprunget ur vår vilja att bidra till samhället.


Mål

Bilda och underhålla kring hållbarhet.


Syfte

Att genom underhållning och nya vinklar och tonalitet locka nya målgrupper att bli intresserade och lära sig mer om samhällsfrågor och hållbarhet.


Format

Formatet är en talkshow som klipps och släpps i kortare delar eller i sin helhet via SoMe.


I vårt breda nätverk samlar vi experter, influencers, eldsjälar, artister, näringslivspampar och många fler till en filmad talkshow, för att prata kring viktiga frågor.


Vi gör det på ett roligare och fartigare sätt med en unik blandning i panelen. Diskussionerna blandar högt och lågt. Underhållning på plats men också inslag i form av reportage eller intervjuer är en självklar del av programmen. Spridningen sker i egna kanaler, genom medverkande personer och organisationer samt genom köpt trafik.


Formatet är också ett event, afterwork, del i en festival eller innehåll under en tema dag, som tillsammans med en finansiär anpassas delvis efter behov och akuellt fokus.


Tidigare har vi tagit formatet till Way Out West, Almedalsveckan, Urban Deli och till Fotografiska i Stockholm.