Live & Event

LIVE & EVENT

IKEA KARISMATISK


Vi hjälpte IKEA med den globala Lanseringen av KARISMATISK. Ett Collab med den exentriska och globalt mycket kända modeskaparen Zandra Rhodes.


Att under en pandemi lansera ett globalt samarbete för hundratals journalister och intressenter är en utmaning som självklart löstes genom ett digitalt event.


I centrum stod givetvis modeskaparen själv och kollektionen. Inslag direkt från ateljen i London förproducerades, liksom modevisningen/Catwalken som ägde rum på IKEAS museeum i Älmhult.


Modevisningen och de andra förproducerade delarna visades sedan i direktsändningen. Denna ägde rum i Stockholm i form av en talkshow som byggdes upp kring ett showroom med den aktuella kollektionen i.


Sändningen med dess inslag och reportage ägde rum på två olika tider under dygnet, för att synka globalt med journalister och intressenter.

Reflex festival


I en föränderlig värld behövs en demokratisk och Reflexiv festival. Så resonerade vi när vi under pandemin skapade en digital-festival kring företag, organisationer, kulturens och människors reflexiva förmåga. Det vill säga förmågan att vara anpassningsbar.


Våra kontakter i kultur, ideella organisationer, entreprenörs- och näringslivsvärlden samt vår kunskap inom det digitala blev startskottet till en Digital 24 timmars festival där alla fick komma till tals från landets alla hörn.


Vi samarbetade med hotellet Downtown camper, där vi även drev en hub med studio och flera dedikerade rum för sändningar,.